Offcanvas
Offcanvas

Κόσμος

Η Πολωνία θα κλείσει το τελευταίο ορυχείο της το 2049

Η Πολωνία θα κλείσει το τελευταίο ορυχείο της το 2049

Η Βαρσοβία εξέφρασε επίσης πρόσφατα την ανησυχία της μετά την πρόταση των Βρυξελλών για μείωση κατά 55% των εκπομπών αερίων.

Η Πολωνία, χώρα που εξαρτάται από τον άνθρακα, θα κλείσει το τελευταίο ορυχείο της το 2049, βάσει της συμφωνίας που επιτεύχθηκε σήμερα μεταξύ της συντηρητικής κυβέρνησης και των συνδικάτων, κάνοντας έτσι ένα βήμα προς την ουδετερότητα του άνθρακα που ζητεί η ΕΕ.

Η Πολωνία είχε προηγουμένως απορρίψει τον σημερινό στόχο της ΕΕ για την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα το 2050, λέγοντας ότι χρειαζόταν περισσότερο χρόνο για να κάνει αυτή τη μετάβαση.

Η Βαρσοβία εξέφρασε επίσης πρόσφατα την ανησυχία της μετά την πρόταση των Βρυξελλών για μείωση κατά 55% των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου στην ΕΕ το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, έναντι ενός στόχου που έχει οριστεί σήμερα στο -40% .

Βάσει της συμφωνίας, οι λεπτομέρειες της οποίας θα ανακοινωθούν αργότερα, ο τομέας θα επιδοτείται μέχρι την ημερομηνία αυτή από το κράτος.

"Υπογράψαμε την εκκαθάριση μιας από τις σημαντικότερες βιομηχανίες στην ιστορία της Δημοκρατίας της Πολωνίας", δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Ντομινίκ Κολόζ, περιφερειακός πρόεδρος του συνδικάτου Αλληλεγγύη.

Ο 'Αρτουρ Σομπόν, υφυπουργός Κρατικών Περιουσιακών Στοιχείων στην κυβέρνηση του κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη (PiS), χαρακτήρισε το σχέδιο κατάργησης του άνθρακα "μια δίκαιη και ισότιμη πορεία προς τη μεταμόρφωση της πολωνικής μεταλλευτικής και ενεργειακής βιομηχανίας" .

Τα συνδικάτα αρχικά ζητούσαν να παραταθεί η ημερομηνία κλεισίματος των ορυχείων για το 2060, φοβούμενα καταστροφικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις για το ανθρακοφόρο πεδίο της Σιλεσίας, στη νοτιοδυτική Πολωνία.

"Κανένας εργαζόμενος ανθρακωρυχείου δεν θα χάσει τη δουλειά του. Αυτό ήταν το πιο σημαντικό μέρος αυτής της συμφωνίας για εμάς", δήλωσε ο Κολόζ.

"Σε μια κατάσταση όπου αυτό δεν είναι δυνατό, θα τεθεί σε εφαρμογή η κοινωνική προστασία, αλλά είμαστε αποφασισμένοι όλοι εργαζόμενοι στα ορυχεία να μπορούν να εργαστούν μέχρι να συνταξιοδοτηθούν", δήλωσε υφυπουργός.

Το θέμα της απασχόλησης στον τομέα του άνθρακα είναι πολιτικά ευαίσθητο στην Πολωνία, όπου οι ανθρακωρύχοι και οι οικογένειές τους αποτελούν πάντα ένα μεγάλο εκλογικό σώμα.

Ο τομέας υπέφερε τα τελευταία χρόνια από την πτώση των τιμών και τα προβλήματά του επιδεινώθηκαν από τη μείωση της ζήτησης που συνδέεται με την πανδημία Covid-19.

Μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες άνθρακα στην Ευρώπη, η πολωνική δημόσια εταιρία PGG, κατέγραψε απώλειες άνω των 400 εκατομμυρίων ζλότι (107 εκατομμύρια ευρώ) το 2019, ενώ φέτος τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 2,7 δισεκατομμύρια ζλότι, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης.

Η συμφωνία έθεσε τέλος επίσης σε ένα κίνημα διαμαρτυρίας, που πραγματοποιούσαν από τη Δευτέρα εκατοντάδες ανθρακωρύχοι οι οποίοι παρέμεναν κάτω από τη γη σε δώδεκα ορυχεία της περιοχής.

Η Πολωνία εξαρτάται κατά 80% από τον άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Περίπου 80.000 ανθρακωρύχοι εργάζονται στον τομέα σε σύγκριση έναντι σχεδόν 400.000 στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία Νέα

Τελευταία νέα

Barclays: Επιμένει στις μετοχές, προειδοποιεί για λιγότερες ευκαιρίες

Barclays: Επιμένει στις μετοχές, προειδοποιεί για λιγότερες ευκαιρίες

Η αμερικανική οικονομία εξακολουθεί να αποτελεί τον βασικό πυλώνα της παγκόσμιας ανάπτυξης - Η Barclays προτιμά εταιρείες…

Αμερικανικές τράπεζες: Απώλειες 700 δισ. σε περίπτωση οικονομικής κρίσης

Αμερικανικές τράπεζες: Απώλειες 700 δισ. σε περίπτωση οικονομικής κρίσης

Τι έδειξαν τα stress tests της Federal Reserve

Ιράκ: Απειλεί να αποχωρήσει από τον ΟΠΕΚ αν δεν αυξηθεί η ποσόστωση παραγωγής πετρελαίου

Ιράκ: Απειλεί να αποχωρήσει από τον ΟΠΕΚ αν δεν αυξηθεί η ποσόστωση παραγωγής πετρελαίου

Η Βαγδάτη ζητεί υψηλότερο όριο άντλησης, προειδοποιώντας ότι θα επανεξετάσει τη συμμετοχή της στον OPEC εάν δεν ληφθούν υπόψη…

Data centers: Η «άγνωστη» αγορά των $10 δισ. που κυριαρχεί η Nvidia

Data centers: Η «άγνωστη» αγορά των $10 δισ. που κυριαρχεί η Nvidia

Το πρώτο τρίμηνο του 2026, οι πωλήσεις εξοπλισμού Ethernet Switch της Nvidia για κέντρα δεδομένων έφτασαν τα 2,1 δισ. δολάρια

Bank of America: Τρεις αυξήσεις επιτοκίων από τη Fed έως το τέλος του 2026

Bank of America: Τρεις αυξήσεις επιτοκίων από τη Fed έως το τέλος του 2026

Οι νέες προβλέψεις της Bank of America για τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες

Bitcoin: Η λήξη συμβολαίων 10 δισ. δολαρίων απειλεί να εντείνει τις πιέσεις στην αγορά

Bitcoin: Η λήξη συμβολαίων 10 δισ. δολαρίων απειλεί να εντείνει τις πιέσεις στην αγορά

Η λήξη συμβολαίων Bitcoin αξίας 10 δισ. δολαρίων, οι εκροές από ETFs και οι προσδοκίες για υψηλότερα επιτόκια εντείνουν τις…

M&A: Έτος-ρεκόρ για τη Γερμανία με deals άνω των 125 δισ. δολαρίων

M&A: Έτος-ρεκόρ για τη Γερμανία με deals άνω των 125 δισ. δολαρίων

Τελευταίο κρίκο στην αλυσίδα των μεγάλων συμφωνιών αποτελεί η πώληση από τη Volkswagen ποσοστού στη μονάδα ναυτικών κινητήρων…

Ποινικολόγος Γ. Ιωάννου για Κράτος Μαφία: Οι πραγματικότητες οδηγούν στη δολοφονία της υπόθεσης

Ποινικολόγος Γ. Ιωάννου για Κράτος Μαφία: Οι πραγματικότητες οδηγούν στη δολοφονία της υπόθεσης

Θέτει ζήτημα αρμοδιοτήτων της Αρχής κατά της Διαφθοράς και του ρόλου του Γενικού Εισαγγελέα στις επόμενες διαδικασίες.

CLOSE X
CLOSE X
CLOSE X