Offcanvas
Offcanvas

Crypto

Τι κοινό έχουν οι ελληνικές μετοχές με το Bitcoin;

Τι κοινό έχουν οι ελληνικές μετοχές με το Bitcoin;

Αν κάποιος είχε επενδύσει 1 δολάριο στο Χρηματιστήριο Αθηνών στις αρχές της δεκαετίας, σήμερα θα είχε... μόλις 7 σεντς.

Τι κοινό έχουν οι ελληνικές μετοχές με το Bitcoin; Βρίσκονται στη λίστα με τις καλύτερες και τις χειρότερες επιδόσεις της δεκαετίας. Σύμφωνα με την ανάλυση του χρηματιστηριακού τμήματος της Bank of America, το Bitcoin ήταν ο αδιαφιλονίκητος παγκόσμιος πρωταθλητής. Αν είχατε επενδύσει μόλις 1 δολάριο στην αρχή της δεκαετίας, τώρα θα άξιζε περισσότερο από 90.000!

Τη χειρότερη επίδοση από πλευράς ισοτιμίας εθνικού νομίσματος την έχει το Kyat του κράτους Myanmar (πρώην Βιρμανία). Αν κατείχες τοπικό νόμισμα αξίας ενός αμερικανικού δολαρίου, σήμερα η αγοραστική του δύναμη είναι μόλις 4 σεντς!

Όσον αφορά τις μετοχές, την καθόλου ζηλευτή τελευταία θέση κατέχει η Ελλάδα. Ένα δολάριο που επενδύθηκε στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά το 2010, αξίζει σήμερα μόνο 7 σεντς. Ίσως προκαλεί απορία, καθώς ο ΓΔ δεν υποχώρησε τόσο πολύ, αλλά όσοι ασχολούνται με την εγχώρια αγορά γνωρίζουν πολύ καλά πως πολλές από τις εταιρείες που απαρτίζανε τον δείκτη έχουν αποβληθεί. Είτε χρεοκόπησαν είτε φυτοζωούν.

Πρωταθλητές στις αποδόσεις είναι οι Αμερικανοί. Κάθε 1 δολάριο που επενδύθηκε στη Wall Street στην αρχή της δεκαετίας, τώρα έχει γίνει 3,46. Οι Αμερικανοί είχαν επίσης τις καλύτερες αποδόσεις στα ομόλογα. Το 30ετές του αμερικανικού δημοσίου έχει διπλασιάσει την αξία του, ενώ τα τουρκικά ομόλογα αξίζουν περίπου 40% πιο κάτω.

Μήπως λοιπόν είναι ευκαιρία να ασχοληθούμε με τις «πάμφθηνες» ελληνικές μετοχές και να εγκαταλείψουμε το «πανάκριβο» Bitcoin; Πρόκειται για ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι επενδυτές. Αντί να κρατήσουν τις κερδοφόρες επιλογές, γαντζώνονται πεισματικά σε όσες έκαναν λάθος εκτίμηση. Ουσιαστικά επιθυμούν να αποφύγουν τον πόνο που συνοδεύεται από την οριστικοποίηση του λάθους. Την απώλεια της ελπίδας ότι τελικά σε βάθος χρόνου θα δικαιωθούν. Είναι σαν να εγκαταλείπεις ένα σκάφος που πηγαίνει καλά εκμεταλλευόμενο τον ευνοϊκό άνεμο, για να επιβιβαστείς σε ένα άλλο που μπάζει νερά. Κανείς ναυτικός δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο.

Πέρα από αυτό, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πολλούς λόγους για τους οποίους θα πρέπει να έχετε τουλάχιστον ένα μέρος του χαρτοφυλακίου σας σε χρηματιστηριακούς τίτλους εκτός Ελλάδας. Ας αρκεστούμε όμως σε έναν: Αν ζεις ή δραστηριοποιείσαι επαγγελματικά στην Ελλάδα, τότε τυχόν ανάκαμψη της οικονομίας θα σε ωφελήσει έτσι κι αλλιώς.

Αν είσαι υπάλληλος, είναι πιο εύκολο να πάρεις αύξηση ή να μεταπηδήσεις σε μια καλύτερη δουλειά. Αν έχεις επιχείρηση, ο μεγαλύτερος τζίρος θα ανεβάσει τα κέρδη σου. Αν έχεις ακίνητα, θα μπορούν να πουληθούν πιο εύκολα και πιο ακριβά. Όπως και να έχει, θα βγεις ωφελημένος. Δεν εξαρτάται η ευημερία σου από τις ελληνικές μετοχές.

Αντίθετα, αν όλα πάνε στραβά (και ποιος στα αλήθεια μπορεί να το αποκλείσει), τότε έχεις μια διαφορετική πηγή εισοδήματος, που δεν επηρεάζεται από τις εγχώριες εξελίξεις.

Εδώ θα μου επιτρέψετε μια μικρή προσωπική παρέμβαση. Ένα ανάλογο σκεπτικό είχα αναφέρει και το 2010. Είχα προτείνει τότε μέρος των χρημάτων μας να τα τοποθετήσουμε στις αμερικανικές μετοχές. Η εκτίμηση αυτή δικαιώθηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο, παρότι τότε θεωρήθηκε αμφιλεγόμενη.

Απειροελάχιστοι στην Ελλάδα ασχολούνταν με τις διεθνείς αγορές. Και τότε οι ελληνικές μετοχές τούς φαίνονταν «φτηνές», μια που το ΧΑ είχε ήδη διορθώσει αρκετά. Το λάθος σε αυτό το σκεπτικό είναι πως στο χρηματιστήριο δεν κερδίζει αυτός που αγοράζει φτηνά ή «φτηνά». Κερδίζει αυτός που πουλάει ακριβότερα.

Για να ξαναγυρίσουμε στα crypto, το πλεονέκτημα που έχουν είναι ότι δεν χρειάζεται να βάλεις πολλά χρήματα, όπως με τις μετοχές. Ένα μικρό ποσοστό του χαρτοφυλακίου σου αρκεί, καθώς επενδυτικά χαρακτηρίζονται από ασύμμετρο κίνδυνο. Ακόμα κι αν η πιθανότητα επιτυχίας είναι 50%-50%, πάλι συμφέρει να ασχοληθείς. Στο κακό σενάριο, ναι μεν μπορεί να τα χάσεις όλα, αλλά στο καλό μπορείς να αυξήσεις κατά δεκάδες φορές το επενδυμένο κεφάλαιο, αποκομίζοντας ένα εξαιρετικό κέρδος.

Είναι όλα εύκολα στον χώρο τον crypto; Κάθε άλλο. Πέρα από το «σίγουρο» Bitcoin, το 90% των υπόλοιπων κρυπτονομισμάτων, από ό,τι αναφέρουν οι ειδικοί, δεν θα καταφέρει να επιβιώσει. Ακούγεται αποθαρρυντικό, αλλά δεν είναι αναγκαστικά κακό. Το ξεσκαρτάρισμα της αγοράς ανοίγει τις τεράστιες προοπτικές που περιγράψαμε για τα υπόλοιπα. Αρκεί φυσικά να ανήκουν στην κατηγορία των νικητών.

Πηγή: euro2day.gr

 

Τελευταία Νέα

Τελευταία νέα

Γιατί η μεταβλητότητα της αγοράς ομολόγων ΗΠΑ ήρθε για να μείνει

Γιατί η μεταβλητότητα της αγοράς ομολόγων ΗΠΑ ήρθε για να μείνει

Ο Γουόρς εξήγησε την επιφυλακτικότητά του απέναντι στην προοπτική του guidance πρόσφατα, υποδηλώνοντας ότι αυτή μπορεί να…

Amazon: Η συμφωνία με την OpenAI «παγώνει» την ταινία για τον Σαμ Άλτμαν

Amazon: Η συμφωνία με την OpenAI «παγώνει» την ταινία για τον Σαμ Άλτμαν

Η ταινία «Artificial» για τον Σαμ Άλτμαν και την κρίση στην OpenAI το 2023 αποχωρεί από τα Amazon MGM Studios, με την παραγωγή…

Ευρώπη: Το παγκόσμιο κεφάλαιο βλέπει ευκαιρίες, αλλά ζητά λιγότερη γραφειοκρατία

Ευρώπη: Το παγκόσμιο κεφάλαιο βλέπει ευκαιρίες, αλλά ζητά λιγότερη γραφειοκρατία

Η σύνοδος FII Priority Europe που διοργάνωσε το Future Investment Initiative (FII) Institute, στη Ρώμη για την ενίσχυση της…

Η ΕΚΤ κάνει πίσω στη γραφειοκρατία για τις τράπεζες

Η ΕΚΤ κάνει πίσω στη γραφειοκρατία για τις τράπεζες

Υπό την πίεση του τραπεζικού κλάδου και των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναθεωρεί δεκάδες εποπτικές…

S&P: Οι κίνδυνοι στην παγκόσμια αγορά καυσίμων δεν έχουν εκλείψει - Επιμένει για Brent στα $110 όλο το 2026

S&P: Οι κίνδυνοι στην παγκόσμια αγορά καυσίμων δεν έχουν εκλείψει - Επιμένει για Brent στα $110 όλο το 2026

Γιατί δεν μειώνει τις προβλέψεις του ο αμερικανικός οίκος ακόμα και μετά τη συμφωνία ΗΠΑ – Ιράν που έριξε τις πετρελαϊκές…

Δεν πέφτει το κόστος στην οικοδομή - Νέος πονοκέφαλος το σκυρόδεμα

Δεν πέφτει το κόστος στην οικοδομή - Νέος πονοκέφαλος το σκυρόδεμα

Φρένο στις προσδοκίες για αποκλιμάκωση του κατασκευαστικού κόστους - Παραμένει αυξημένο κατά 30%-40% - Οι εργολάβοι προειδοποιούν…

Νέο τεχνολογικό sell off στη Wall Street λόγω OpenAI και Apple

Νέο τεχνολογικό sell off στη Wall Street λόγω OpenAI και Apple

Στο επίκεντρο των ρευστοποιήσεων βρίσκονται οι κατασκευαστές μικροτσίπ - Σε υψηλό 14 μηνών το εμπορικό έλλειμμα των ΗΠΑ

Μ. Ραούνα: Η Κυπριακή Προεδρία ανέδειξε τον κεντρικό ρόλο των νησιών στην Ευρώπη

Μ. Ραούνα: Η Κυπριακή Προεδρία ανέδειξε τον κεντρικό ρόλο των νησιών στην Ευρώπη

«Η Κύπρος ενήργησε με ρόλο «έντιμου διαμεσολαβητή» και πέτυχε αποτελέσματα για την ευρωπαϊκή οικογένεια και τους πολίτες…

CLOSE X
CLOSE X
CLOSE X